неделя, 3 юли 2011 г.

АВТОБИОГРАФИЧНО

АВТОБИОГРАФИЧНО

Родила съм се под дъгата на небето,
когато златно зърно зреело в полето.
Не в постеля бяла , мама ме родила
в ложе  от пшеница буйно изкласила.
Захвърлили ръкойки, паламарки,
бабували й морните жътварки.
Във  изворчето бистро ме измили,
в кърпите си бели нежно ме повили.
После, против уроките зли,  неверни,
лош късмет, или магии грозни,черни,
мама китчица от билки полски  свила -
цвят от ален мак и незабравка мила,
стръкче росен здравец – да съм здрава,
млада клонка дъбова– да съм корава.
Кръстила ме в купела на маранята,
а край двете ни се стелели житата
като крила на нежни ангели ранени,
над мен, новородената, прострени.
Не в купел свят- до купени от плява
с име българско ме майка ми кръщава.
Без кръстници и без вода светена,
тя кръстила ме с име кратко – ГЕНА.
От морното й чело капчици солени
като елей се стичали над мене.
Подала ми с любов гръдта си млечна,
 благословила ме: - Бъди човечна!
Бъди ми ти като земята родна –
открита, щедра, топла , благородна!”
Поклон, дълбок пред тебе, майко свята!
Живот ти подари ми  сред житата,
но от  живота скъп е по - безценно
чувството от теб благословено –
да зреят в мене като във полето
стиховете ми,  родени във сърцето.
А с тях и със  усмивката си  щедра
душите с обич да засищам щедро.


1 коментара:

Анонимен каза...

Генке направо съм очарован от нещата които разгледах в твоя блог.Бъди жива и здрава и продължавай да твориш сега си в най-хубавата творческа възраст.Това което оставиш върху белия лист ще остане в следващите години за радост и гордост на твоите наследници.

Публикуване на коментар